تبلیغ وینک مگ

بودجه ۱۴۰۳ شهرداری نسیم شهر در هاله ای از ابهام قانونی

بودجه فعالیت های عمرانی 1403

بودجه شهرداری نسیم شهر در هاله ای از ابهام

دکترداودمحمدی تیکانتپه: برابر اخبار واصله بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری نسیم شهر به دلیل نامعلوم بودن فعالیت شورای شهر، نبود شهردار دایم و… هنوز مصوب و ابلاغ نشده است، این امر نشان می دهد که عملاً سرپرست شهردار نمی تواند فعالیت عمرانی و رفاهی داشته باشد چرا که محل پرداخت هزینه های عمرانی مشخص نشده است، لیکن در اخبار و گزارش ها مشاهده می شود که سرپرست شهردار با دادن وعده و وعیدهای مختلف هر روز خبر از شروع فعالیت عمرانی جدید می دهد، حال سوال این است که سرپرست شهردار با تکیه بر چه مستند قانونی بودجه را هزینه می کند، در صورتی که این فعالیت دارای (هزینه کرد) مصوبه است چرا این موضوع اطلاع رسانی نشده است. محل درآمدهای شهرداری در حال حاضر کجاست؟ با چه مجوزی این درآمدها از مردم اخذ می شود؟

در صورتی که هنوز بودجه سال ۱۴۰۳ تصویب و ابلاغ نشده است چرا باید چنین فعالیتی از سوی نهادهای نظارتی نادیده گرفته شود؟ فرماندار شهرستان چرا اجازه می دهد فردی که مدت سرپرستی وی بر اساس مصوبات شورای قبل خاتمه یافته کماکان بدون گرفتن مجوز قانونی در خصوص سرپرستی از محل اعتبارات شهرداری اقدام به فعالیت هایی نماید که ممکن است از سوی متولی (شورای شهر یا نماینده وی) دارای ارزش و اهمیت نباشد.

به عنوان مثال اخیراً شهرداری به اعتبار مصوبه شورای ترافیک اقدام به افزایش قیمت کرایه وسایط حمل و نقل عمومی کرده است که بر اساس قانون شورای ترافیک اجازه چنین کاری ندارد به نظر می رسد این هزینه کردها هم در فعالیت های عمرانی سرنوشت مشابه داشته باشد. ادامه این روند باعث سنگین شدن بار تخلفات احتمالی است و در چنین شرایطی لازم است از وقوع تخلفات بیشتر پیشگیری شود. لذا در صورتی که این فعالیت های منشا قانونی دارد لازم است در خصوص تصویب و ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۳ اقدامات لازم انجام شود. رسانه موظف است نحوه هزینه درآمدهای مردم از سوی شهرداری را رصد کرده و اطلاع رسانی نماید و در حال حاضر به دلیل مشخص نبودن اعتبار قانونی این هزینه ها ادامه این روند نامعلوم و نامشخص است.

0 مورد نقد و بررسی

تبلیغ وینک مگ

→ خواندن مطلب قبلی

“پرند”، شهر بی‌دفاع! وقتی شهر بی‌صاحب است و شورای شهر هم در خواب…!

خواندن مطلب بعدی ←

پرسش افکارعمومی از ائمه جمعه غرب استان‌ تهران: چرا درخصوص سخنان شیخ علیرضا پناهیان اعلام موضع نمی‌کنید؟؟؟

محبوب ترین