تبلیغ وینک مگ

پرسش افکارعمومی از ائمه جمعه غرب استان‌ تهران: چرا درخصوص سخنان شیخ علیرضا پناهیان اعلام موضع نمی‌کنید؟؟؟

پرسش افکارعمومی از ائمه جمعه غرب استان‌ تهران:
چرا درخصوص سخنان شیخ علیرضا پناهیان اعلام موضع نمی‌کنید؟؟؟

(پرویز امینی)؛ علیرضا پناهیان روحانی جنجالی و نام آشنای کشور اخیرا طی سخنانی که از رسانه ملی پخش شد، تعابیر عجیبی به پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمد (ص) و همچنین مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) امام اول شیعیان نسبت داد که جامعه را با یک شوک بزرگ روبرو کرد و تعابیر نابجا و نامتعارف وی مورد انتقاد تند عام و خاص قرار گرفت.
او در بخشی از صحبت‌هایش می‌گوید: «رسول خدا (ص) نه یک رفیق برای خودش و نه برای علی(ع) نگه داشت.»
وی ادامه داد: «فکر نکنیم رسول خدا مهربان بود، امیرالمومنین گوشت تلخ بود، همه می‌دانستند وقتی ایشان خشن است و می‌آمدند شکایت می‌کردند که آقا امیرالمومنین خشن رفتار می‌کند. بعد ایشان می‌فرمود از علی بن ابی طالب شکایت نکنید و او این خشونت را در راه خدا دارد. من مانده‌ام که رسوا خدا چرا یک باندی برای خودش درست نکرد و خیلی ها را تاراند. ۱۳ سال به خاطر همین گوشت تلخی طول کشید.»
اظهار نظر عجیب و غریب علیرضا پناهیان، این روحانی حاشیه‌ساز که معمولا ژست انقلابی‌گری می‌گیرد و سعی دارد با درشت‌گویی، خود را همطراز عالمان و صاحبنظران دینی ببیند تا شاید بد‌ینوسیله برای خود بین مذهبیون جایگاه رفیعی دست و پا کند، اینبار اما بدجوری دل دلدادگان و دلسوختگان ائمه اطهار را به آتش کشید. طوری که قاطبه جامعه درخواست برخورد با شیخی که به مقام شامخ نبی مکرم اسلام و امام اول شیعیان هتک حرمت کرده است را از مراجع ذیصلاح دارند.
البته در این میان هم هستند عده‌ای که در مقاطع مختلف و بابت کوچکترین ایرادات و ابهامات فرهنگی و مذهبی سطح جامعه برآشفته و موضع‌گیری‌های تند و آتشین می‌گیرند، اما در حیرتیم که چرا امروز سکوت اختیار کرده و هنوز موضعی در قبال سخنان هتاکانه این روحانی نگرفته‌ و نمی‌گیرند!
شگفت است، در این اوضاع که موجی از انتقادات به سوی علیرضا پناهیان روان است و دوست‌داران ولایت و امامت او را بابت سخنان سخیفش سرزنش می‌کنند، سکوت نامفهوم ائمه محترم جمعه بعنوان پیشقراولان همیشگی اعتراضات به ناهنجاری‌های مدنی و مذهبی، قابل پذیرش نیست. چرا که مردم از پدران معنوی شهرشان انتظار دارند تا نسبت به هنجارشکنی دینی شیخ پناهیان اعلام موضع نموده و همانگونه که بابت برگزاری جشنواره “گوجه سبز” و امثالهم، اسلام و ایمان شهروندان متدین را در خطر می‌بینند و بیانیه‌های اعتراضی سر می‌دهند و کفن‌پوش همراه می‌کنند، در این مقال نیز اتفاقا بسیار دغدغه‌مندتر و انقلابی‌تر از قبل ورود نمایند.
لذا انتظار می‌رود تا فردا ائمه محترم جمعه و ایضا دیگر ائمه جماعات سطح شهرستان‌های غرب استان تهران در خطبه‌های نماز عید سعید فطر نسبت به این مهم سخنانی ایراد کرده و سوالات اذهان عمومی که اتفاقا طیف عظیمی از آنها همان نمازگزاران مومن و ولایی صفوف این فریضه الهی هستند، را پاسخگو باشند.

 

0 مورد نقد و بررسی

تبلیغ وینک مگ

→ خواندن مطلب قبلی

بودجه ۱۴۰۳ شهرداری نسیم شهر در هاله ای از ابهام قانونی

خواندن مطلب بعدی ←

رقص آذری جرم نیست

محبوب ترین