تبلیغ وینک مگ

جنگ رسانه‌ای و نظم حقوقی سیاسی

جنگ رسانه‌ای و نظم حقوقی سیاسی

۱.جنگ رسانه‌ای فرایندی است که در آن حوزه های مختلف امنیتی ،سیاسی و رسانه ای سه ضلع تأثیر گذاری بر روی مخاطب متمرکز می شوند.مهندسی افکار عمومی از ویژگی های جنگی رسانه است.دستکاری ذهنیت مردم و تغییر ذائقه و اولویت های آنها از برنامه‌های جنگ رسانه‌ای است.
۲.این جنگ عمدتاً زمانی آغاز می‌شود که دشمن و یا رقیب از درگیری فیزیکی و یا حذف و جنگ مستقیم به نتیجه دلخواه خود نرسیده است.تعیین بودجه و پول و هزینه کردهای بیش از تصور لازمه‌ی اقدامات متنوع رسانه ای است. ‌همه ابزارها در خدمت این کارزار قرار میگیرد.یکی از مهم ترین اقدامات تغییرات شناختی است.با تغییر نگاه به جهان پیرامون گام های تغییرات وسیع بسترسازی می شود.
۳.به کار گیری تجهیزات سخت افزاری در این نزاع و درگیری حداقلی است.در این جنگ یک گزاره بنیادی وجود دارد ،گزاره ای که بیان می کند ،،هیچ باوری قابل اتکا و اعتماد نیست ،،.تردید،شک و دودلی و ویرانگری شخصی و شخصیتی پایه جنگ رسانه‌ای است.
۴.افسران و فرماندهان بدون لباس نظامی در وسط میدان حاضرند.بکارگیری حداکثری از توان و مزیت های نخبگان ،دانشمندان،هنرمندان و سلبریتی ها و کارگزاران سیاسی نقش میانجی را به عهده می گیرند.انها نظام سیاسی موجود را به هر بهانه و بهایی به چالش می کشند تا تعادل و نظم حقوقی و سیاسی کشور را بر هم بزنند.
۵.فشار نامحسوس حداکثری استراتژی با هدف تولید یأس و ناامیدی و تبدیل آن به سرخوردگی و بی هدفی وتحقیر ملی است.احساس حقارت نسبت به نظم حقوقی و سیاسی موجود جامعه را در نگاه حداکثری به سمت بهشت موعود خارجی هدایت می‌کند و در نگاه حداقلی مردم خرج خود را از نظام سیاسی جدا می کنند و نسبت به آن حالت بی حسی دارند.اشخاص از داخل نا امید شده و نظم اجتماعی دچار عدم انسجام و رخوت سیاسی می شود.مردم احساس هویت یکپارچه فرهنگی سیاسی ندارند ،بنابراین در مقابل دشمن دچار بی موضعی و بی عملی می شوند.از خود دفاع نمی کنند ،زیرا بین خود و نظم سیاسی هدفی مشترک پیدا نکرده‌ ویا هدف مشترک را آنقدر بزرگ نمی بینند که برای آن هزینه کنند و یا هزینه بدهند.در این حالت است که پروژه مشروعیت زدایی کلید می‌خورد.
۶.در جنگ رسانه‌ای تغییر سبک زندگی پیگری می شود.از جمله مهم‌ترین محورهای اصلی تحلیل سبک زندگی شبکه های مجازی و رسانه است.مردم در فضای مجازی چه رفتاری دارند.چه فیلم ها و تصاویر ،چه خبر ها و حتی ایموجی هایی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.این موارد تمایلات و علاقه ها و دغدغه های مردم را از حیث فکری ،فرهنگی،اقتصادی،سیاسی بیان می‌کند.سایر شئون زندگی افراد را همین موارد نشان می دهد. هوش مصنوعی با میزان زمانی که فرد در گوشی‌های همراه یا تبلت ویا هر ابزاری که فردمتصل به شبکه اینترنت می شود علاقه و واکنش و لایک های اشخاص را ارزیابی و متناسب با آن موارد مورد پسند وی را تحلیل و سپس تحمیل می‌کند و به مرور زمان همان پست ها و خبرها و عکس و فیلم ها را برایش اولویت بندی می کند.
۷. مهندسی ذهن در طول این پروسه شکل پیدا می‌کند .رفتار فرد تدریجا تغییر می یابد.در این مرحله شخص وارد فاز جدیدی به سبک زندگی شده است.سبک زندگی که در فرایندی چند ساله بدون حتی کوچکترین درگیری نظامی تشکیل شده است و به قول عرب ها یذبحون بغیر سکین. جامعه با نظم حقوقی و سیاسی موجود بیگانه می شود و اشخاص ،دیگر شهروندان اینستاگرام و ایگس و یوتیوب…شده اند. به دلیل همین آثار و تغییرات بنیادی و ماندگار است که قدرت رسانه حتی از قدرت موشک و قدرت نظامی بیشتر و در دل ها نافذ شده است. رسانه امروز قدرت نقطه زنی پیدا کرده است یعنی روی تک تک افراد موثر است.

هفته نامه مامن

 

eitaa.com/Dr_skarami

0 مورد نقد و بررسی

تبلیغ وینک مگ

→ خواندن مطلب قبلی

تاکید حسن قشقاوی بر حل مسائل معیشتی مردم

خواندن مطلب بعدی ←

آگهی مفقودی

محبوب ترین