تبلیغ وینک مگ

تداوم روند بازداشت اعضای شورای شهر و شهردار در نسیم شهر

تداوم روند بازداشت اعضای شورای شهر و شهردار در نسیم شهر

تداوم روند بازداشت اعضای شورای شهر و شهردار در نسیم شهر

برابر اخبار واصله امروز شهردار منتخب اعضای شورای شهر نسیم شهر و یکی دیگر از اعضای این شورا به اتهام پرداخت یا دریافت رشوه و فساد مالی از سوی دادستان بهارستان بازداشت شدند و رسانه پیام گلستان به نقل از دادستان بهارستان تصریح کرده است این بازداشت ها ممکن است ادامه داشته باشد.
با اینحال سوال اصلی این است؛ ناظرینی که الحمدالله به لطف قوانین و مقررات موجود کم هم نیستند در این شهر واقعاً به چه کاری مشغول هستند؟
ظاهراً ناظرین محترم وظیفه اصلی خود که همان پیشگیری از وقوع تخلف و جرم است را فراموش کرده و به کارهای دیگری مشغول هستند که این همه فساد در یک شهر کوچک ریشه دوانده و به قول دادستان کماکان برای رسیدن به ریشه تخلفات بازداشت ها ادامه خواهد داشت.

فراموش نکنیم یکی از علل اصلی بروز فساد در سیستم های اداری وجود بوروکراسی و دخالت های بی مورد از سوی افراد و اشخاصی است که به ظاهر دغدغه اصلاح دارند. وقتی یک مدیر کار اصلی خود را فراموش کرده و فقط به دلیل اینکه از شخصیت فردی خوشش نمی آید روند اداری کارها را به اما و اگر می کشاند چه باید کرد؟

به عنوان مثال سنگ اندازی در انتخاب و صدور حکم شهردار، بی توجهی به جابجایی شهرداری (مهندس عرب) که هنوز سه ماه از مدت تصدی شهرداری او نگذشته بود، جملگی نشان از این دارد که در شهر عده ای خارج از گود نشسته و با توجه به منافع خود کاری می کنند که روند فساد و تخلف ریشه داشته باشد.

برای نمونه تصور بر این بود که با بازداشت اعضای متخلف در شورای شهر ریشه ساخت و ساز غیرمجاز گرفته خواهد شد اما مشاهدات میدانی نشان می دهد که این تخلفات کماکان ادامه دارد و فقط جای دلالان و تلکه بگیران عوض شده است. به طوری که الان در کوچه و خیابان های فرعی عملاً امکان تردد با پای پیاده به حداقل ممکن رسیده است تا برسد به تردد وسایط نقلیه که ناشی از فروش تراکم و پارکینگ و نادیده گرفتن رفاه و آسایس عمومی است.

اگر کمی با دقت و ملاحظه در سطح شهر به خصوص کوچه های اطراف شهرداری بگردید متوجه ساختمان های ۱۰۰ درصد بنایی خواهید شد که در حال فنداسیون ریزی و ساخت هستند و بعضاً حتی پلیس ساختمانی هم با آنها کاری ندارد و همین ساختمان ها به راحتی پارکینگ را به تجاری و دو یا سه طبقه را به ۷ الی ۸ می رسانند و هزینه برخورد با آنها در اغلب موارد به صفر می رسد و صرفاً عده ای یک شبه از این راه صاحب مال و ثروت می شوند.

با گذشت ایام مشکلات ناشی از نبود فضای های عمومی شهری و رفاهی باعث درگیری و اختلاف شده و حتی منجر به قتل و… می شود. در این خصوص اما تا به حال هیچ کس حرفی نزده است و اقدامی هم نمی کند.

چرا سیستم های نظارتی از دیدن تخلفات آشکار و واضح دوری می کنند و اجازه می دهند تا زمینه برای فساد مهیا شود. آیا پلیس ساختمان که مستقیم زیر نظر شهردار است و غیرمستقیم فرماندار باید بر آن نظارت کند از حضور میدانی و رصد لحظه ای تخلفات پرهیز دارند در این میان عضو شورای شهر که عملاً هیچ وظیفه اجرایی ندارد آیا می تواند بدون هماهنگی شهردار و مسئول اجرایی اجازه تخلف و ساخت غیرمجاز بدهد؟ و در ازای آن احتمالاً پول هم بگیرد؟ پس ریشه تخلف فقط در شورای شهر نیست و باید در سایر مبادی هم به دنبال آن گشت.

کوتاهی مسئولین پلیس ساختمان، بازرسی و حراست در شهرداری را چه کسی باید رسیدگی و برخورد کند. مگر غیر از این است که پلیس ساختمان پول می گیرد تا به روند ساخت و ساز بر اساس نقشه و مهندسی نظارت کند و در صورت بروز تخلف از همان ابتدا جلوی تخلف را بگیرد؟

در پایان لازم است از توجه و پیگیری مجدانه دادستان و قضات محترمی که در این خصوص با کمال آرامش و دقت پیگیر تخلفات و اتهامات هستند تقدیر و تشکر شود.
هفته نامه مامن

0 مورد نقد و بررسی

تبلیغ وینک مگ

→ خواندن مطلب قبلی

جلسه ستاد حجاب و عفاف شهرستان اسلامشهر

خواندن مطلب بعدی ←

ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند

محبوب ترین